Sunday 8th of September 2024
×

Profil Nurfaiqah, Influencer Asal Malaysia yang Viral Usai Video Tak Senonoh Mirip Dirinya Tersebar

Profil Nurfaiqah, Influencer Asal Malaysia yang Viral Usai Video Tak Senonoh Mirip Dirinya Tersebar

--

Melansir dari berbagai sumber, ternyata video viral yang menyebutkan Nurfaiqah itu tidaklah benar alias hoaks. Hal itu juga terlihat pemeran wanita dalam video viral beredar tidak ada mirip sama sekali dengan Nurfaiqah yang asli.

Baca juga: Trending! Kejanggalan Gran Final MasterChef Indonesia Season 11, Warganet Sebut Kiki yang Layak Juara Pertama!


Baca juga: Spill Daftar Link Twitter Video Viral Museum yang Trending, Buruan Save Sekarang Sebelum di Takedown

Baca juga: Ini Dia Hasil Tes MBTI Member ENHYPEN, Heeseung dan Ni-ki Punya Kepribadian yang Berlawanan!

Menanggapi kejadian tersebut, Nurfaiqah lantas membuat video klarifikasi terkait video viral yang beredar mengatasnamakan dirinya.

"Ada banyak fake account yang post video saye yang cakap saye buat bende tak baeklah, senang cakap kan. Tapi... korang kan cuba tengok dengan mata kasar korang, itu video daripada Indon Indonesia, yang cuba nak menjatuhkan saye, cuba pakai gambar saya," ucapnya dalam live TikTok.

Wanita yang merupakan Selebgram / Seleb TikTok asal Malaysia ini pun mengungkapkan lebih lanjut bahwa dirinya sudah melihat video yang beredar tersebut, kejadian itu juga sempat berulangkali terjadi padanya, sehingga membuatnya ingin report sejumlah fake account tersebut.

Ditambah pada kejadian saat ini ketika dirinya baru saja keluar dari AI Team, dan bermuncullah video-video mengatasnamakan dirinya yang disebarluaskan cukup banyak fake account.

"Ada share video ke saye lah dari Indo tu. Saya macam down gila, sebab saya tak pernah kena fitnah cam gini. Jadi bila saya... Tak tau... Saye keluar AI lepas tu ada pula video-video yamg macam tu, saya nak buat report pun saye tak reti" lanjut ujarnya.

Sumber:

UPDATE TERBARU