Sunday 8th of September 2024
×

Sinopsis Novel Romance Bukan Sekadar Lafaz karya Sophilea, Perkahwinan yang Sudah Diatur

Sinopsis Novel Romance Bukan Sekadar Lafaz karya Sophilea, Perkahwinan yang Sudah Diatur

--

Sinopsis Novel Bukan Sekadar Lafaz

Pernahkah kamu terpikir, bagaimana rasanya terjebak dalam pernikahan tanpa cinta? Dipaksa menikah dengan sepupu demi menutupi aib keluarga? Novel “Bukan Sekadar Lafaz” karya Sophilea menghadirkan kisah yang menyentuh hati tentang perjalanan cinta dua insan yang diuji oleh berbagai rintangan.

Baca juga: Panggung Sandiwara! Lanjutan Baca Manhwa Predatory Marriage Chapter 20 Sub Indonesia, Semua Orang Hanya Berpura-pura


Baca juga: RAW Baca It’s My First Time Being Loved Chapter 27 Sub Indo English, Mikhail dan Shasha Klop Banget!

Siapa sangka mereka akan jatuh cinta? Betul lah cinta itu buta. Cinta itu tak pernah pandang siapa dia, apa atau kenapa. Di jodohkan bersama Hud, sepupu yang kononnya mahu menutup aib keluarga dengan fitnah yang belum tentu benarnya. Asyikin dalam sedih dan duka menerima Hud yang bukan siapa-siapa sebagai suami. Hud hanyalah seorang lelaki biasa yang bersedia memikul tanggungjawab sebagai suami Asyikin demi menutup aib keluarga.

Perkahwinan yang di atur keluarga buatkan Asyikin sedikit kekok. Berkahwin dengan sepupu sendiri buatkan lidahnya kadang-kadang kelu untuk bersuara. Seperti dalam perjanjian, sampai waktunya Hud harus melepaskan Asyikin. Hud akur dengan perjanjian namun sepanjang menjadi suami Asyikin dia tetap tunaikan tanggungjawabnya sebagai ketua keluarga.

Nafkah Asyikin tetap di hulurkan walaupun dia bukan lah orang berada. Sedikitpun Asyikin tidak pernah di sentuh kerana dia tahu Asyikin bernikah dengannya kerana keluarga. Hidup berdua buatkan Asyikin mengagumi Hud. Berbulan bersama, fitnah yang di lempar semuanya dusta belaka. Si ayah mula menunjukkan kuasa. Hud harus lepaskan Asyikin.

Baca juga: Baca Novel Batal Cerai Miranda Full Chapter PDF, Kisah Rumah Tangga Konglomerat Menikah dengan Gadis Desa!

Sumber:

UPDATE TERBARU